Brezskrbni z nami.

Videm 18m, 1262 Dol pri Ljubljani
info@sleekdesign.si
00 386 40 500 205

MAEL
DIGITAL DESIGN
/Uncategorized /Učinkovita celostna grafična podoba podjetja

Učinkovita celostna grafična podoba podjetja

Verjetno ste tudi vi že slišali, da je grafična podoba podjetja zelo pomembna. Zakaj je temu tako, kaj celostna grafična podoba oz. krajše CGP pravzaprav je in kako se lotiti posatvitve celostne grafične podobe za lastno podjetje? Na vsa ta vprašanja vam bomo skušali odgovoriti v spodnjem članku. 

Veliko podjetnikov je prepričanih, da dobra grafična podoba podjetja predstavlja kvaliteten in prepoznaven logotip. To sicer drži, vendar se CGP nikakor ne nanaša samo na logotip. Lahko si predstavljamo, da je grafična podoba podjetja tisto, kar si ljudje o podjetju ali o njegovem produktu oz. storitvi zapomnijo. Že takoj lahko vidimo, da ne govorimo samo o logotipu, pač pa tudi o barvah, oblikah,…. Ljudje si bodo zapomnili tudi embalažo, račun, darilni bon, seveda tudi spletno stran ali spletni oglas na socialnih omrežjih. Pri celostni grafični podobi podjetja gre za način komunikacije podjetja z okoljem. Poleg tega pa se s pomočjo lastne CGP podjetje loči od svoje konkurence.  

Nekatera podjetja so svojo grafično podobo spremenila skoraj v umetnost. Samo pomislimo na Apple, LEGO ali Levi’s. Ko nekdo omeni besedo “apple” veliko ljudi ne pomisli na dejanski sadež, pač pa na estetsko dovršen in visoko kakovosten MacBook Pro ali najnovejši iPhone. Prav zato je zaslužna vrhunska celostna grafična podoba tega podjetja. Na eni strani imamo torej podjetja, ki so uspela pripraviti vrhunsko celostno grafično podobo in so se tudi z njeno pomočjo uveljavila v samem vrhu svoje branže. Žal pa se veliko podjetji dan danes še vedno sooča s težavami pri postavitvi lastnega CGP in pri njegovi učinkovitosti. 

 

Če si želimo biti v današnjem zelo konkurenčnem okolju uspešni, moramo poskrbeti za močno in prepoznavno grafično podobo podjetja.

CGP ni sestavljen zgolj iz barv podjetja ter njegovega logotipa, pač pa zajema veliko več. Pri kreiranju grafične podobe podjetja je potrebno ustvariti dizajn, ki ga lahko podjetje uporablja tako na spletnih straneh, tiskovinah, kot tudi na pakiranju ali na primer v e-pošti in v poslovnih prezentacijah. Standarden CGP zajema:

  • logotip,
  • barve,
  • stil pisave,
  • oblikovni jezik,
  • ikonografijo,
  • ilustracije,
  • fotografijo,
  • interaktivne elemente,
  • video vsebine,
  • spletni dizajn.

Ključ do močne grafične podobe podjetja

Kljub temu, da ima veliko podjetij ustvarjene prav vse zgoraj naštete elemente, pa to še zdaleč ne pomeni, da je njihova celostna grafična podoba podjetja močna in prepoznavna ter s tem učinkovita. Učinkovita grafična podoba podjetja mora ustrezati širokemu spektru ljudi, saj bodo produkt oz. storitev kupovali ljudje, ki so jim všeč različni stili, barve, navsezadnje tudi različni stili komunikacije. Zato je pri kreiranju CGP nujno, da je celostna grafična podoba:

  • Drugačna. V kopici ponudbe konkurence, naj grafična podoba pritegne pozornost s svojo drugačnostjo.
  • Zapomljiva. Pomembno je, da si ljudje „sliko“ našega podjetja zapomnijo in nanjo nekajkrat pomislijo.
  • Fleksibilna. Grafična podoba se mora razvijati skupaj s podjetjem.
  • Skladna. Vsak element CGP doprinese k celostni grafični podobi podjetja, zato morajo biti elementi med seboj sklani.

Kako poskrbeti za lastno grafično podobo?

Če se šele soočate s postavitvijo CGP za vaše podjetje, smo vam v prispevku pripravili nekaj priporočil, da bo delo enostavnejše in uspešnejše.

Preden se lotite zasnove CGP poskrbite za jasno strategijo blagovne znamke. Prav tako si zastavite jasne cilje o tem, kaj si želite doseči. Pri vsem skupaj je dobro zelo natančno razmisliti tudi o:

  • bistvu znamke (namenu, viziji, vrednotah znamke);
  • jeziku znamke (način, s katerim boste vzpostavili komunikacijo z vašimi strankami);
  • identiteti znamke (logotip, barve, tipografija,…).

Predstavljajte si, da je vaša identiteta znamke pravzaprav način komunikacije z vašimi (potencialnimi) strankami oz. z zunanjim okoljem. Pomembno je, da ste pri izdelavi grafične podobe kritični. Kako bi se vi odzvali, če bi videli tak logotip ali embalažo. Bi si jo zapomnili? Bi o njej povedali prijatelju?

Ne pozabite, da je CGP „obraz“ vašega podjetja. Kakršnokoli celostno podobo podjetja že ustvarite, je nujno, da ta podoba pravilno sporoča javnosti, kdo pravzaprav ste. Kljub temu pa je potrebno imeti v mislih tudi, da celostna grafična podoba hkrati izraža, s „katerimi“ strankami si želite biti v interakciji. Če jih vaša grafična podoba ne nagovarja, bo celoten CGP neuspešen. Zato je še posebej pomembno, da imate pri kreiranju vaše celostne grafične podobe v mislih vaše potencialne stranke, ki jih želite nagovoriti in za katere si želite, da se bodo z vašo podobo poistovetile.

Pri vsem skupaj pa ne smete pozabiti na vašo konkurenco. Vaša podoba mora biti vidna in drugačna od ponudnikov, ki vam konkurirajo. Zato ni nujno le, da svojo konkurenco poznate, pač pa morate biti seznanjeni z njihovim načinom komuniciranja z javnostjo – naj bo vaš način drugačen in prepoznaven.

BARVE

Barve predstavljajo odlično orodje za razlikovanje vaše blagovne znamke od konkurentov, vendar se je pri tem potrebno zavedati tudi, da lahko barva izzove tudi močna čustva, zato izberite pametno. Dobra barvna paleta je čista in prilagodljiva, saj oblikovalcem ponuja dovolj možnosti, da bodo lahko kreativni.

Barvna paleta navadno vključuje:

  • 1 glavno barvo
  • 2 osnovni barvi
  • 3-5 komplementarnih barv
  • 2 naglasni barvi

LOGOTIP

Identiteta blagovne znamke je zapleten sistem oblikovanja. Vsak element vpliva na drugega, vendar se začne z vašim logotipom. Zato mora biti le-ta prepoznaven, drugačen in zapomljiv. 

TIPOGRAFIJA

Vsak vizualni element vaše grafične podobe mora prispevati k enotnemu vizualnemu jeziku, zato morajo elementi med seboj dopolnjevati eden drugega. To še posebej velja za tipografijo, ki mora sovpadati z vašim logotipom, hkrati pa povezovati vse ostale elemente CGP.

OBLIKOVNI JEZIK

Oblikovni jezik pogosto predstavlja šibko točko celostne grafične podobe podjetja.  Blagovne znamke menijo, da jih lahko, ker imajo logotip, barvo in tipografijo, med seboj kombinirajo, kakor želijo. Ker pa gre pri identiteti blagovne znamke za učinkovito predstavitev ljudem, je pomembno, kako so elementi CGP predstavljeni javnosti. Z oblikovnim jezikom je potrebno zagotoviti dosledno in celovito predstavitev.

FOTOGRAFIJA

Fotografija ima pomembno vlogo pri identiteti vaše blagovne znamke. Z njo namreč predstavljate vse od podob izdelkov do oglaševanja. Pomembno je določiti jasne smernice o vrstah slik (in vizualnih postopkih), ki so in tudi tiste, ki niso primerne.

ILUSTRACIJE

Tudi, ko gre za ilustracijo, potrebujete enoten jezik. Pri ustvarjanju ilustracije pomislite, kako bo vaša ilustracija uporabljena skupaj z drugimi vizualnimi elementi.

IKONOGRAFIJA

Ikonografija naj bo skladna z drugimi elementi vašega podjetja in predvsem prilagodljiva.

PREZENTACIJA PODATKOV

Podatki naj bodo poleg estetske privlačnosti zasnovani jasno. Poskrbite, da jih bodo lahko ljudje hitro razumeli in iz njih razbrali to, kar jih dejansko zanima.  

Fotografija CGP

Potrebujete izdelavo cgp?

Ali tudi vi razmišljate o izdelavi nove celostne grafične podobe ali prenovi že obstoječe? Kontaktirajte nas in z veseljem vam pomagamo.

Post a Comment